czwartek, 3 października 2013

Z cyklu wykwintności po taniości – kurczak ze smażonym brązowym ryżem.

Samotność oraz nicnierobienie sprzyja kreatywności – szczególnie w momencie, gdy podczas spędzania dnia z samą sobą w brzuszku burczeć zaczyna… Korzystając z chwili, kiedy to w ciszy i spokoju, w zadumie, rozmyślaniu, przebywam w mieszkaniu knując pewne sprawy do momentu, gdy mały głód się nie odezwie. Wtedy wrotki na nogi i do kuchni, gdzie czeka mnie solidnie zaopatrzona w Biedzie lodówka ;D
Miałam ochotę na kurczaka oraz ryż brązowy smaczny oraz grillowaną paprykę, wyściełaną na ukochanej rukoli mej, jednak przygotowanie nie mogło się obejść bez nutki wariacji, którą okrasiłam ryż oraz marynatę do kurczaka. Ze względu na fakt, że brzuch głodowego marsza zaczął grać, również istotny była czas przygotowania – im krótszy, tym lepiej. I tak też się stało, w ok 20 min. pyszne danie przygotowałam.

Co wymyśliłam? Spieszę z przepisem!

Kurczak z kieszonką wypełnioną suszonym pomidorem:

- pierś z kurczaka
- suszony, marynowany pomidorek

Marynata do kurczaka:

- oliwa z marynaty, w której pływał pomidor
- musztarda sarepska
- sól
- pieprz

Ryż:

- torba ryżu brązowego
- połowa posiekanej papryczki chili
- pół czerwonej cebulki
- 2 źdźbła szczypiorku z dymki
- spory pęczek kolendry
- ząbek rozgniecionego czosnku

Przygotowanie

Zaczęłam od wrzucenia ryżu do gotującej się, osolonej wody. Gdy ryż sobie bulgotał, zabrałam się za kuraka i marynatę – wycięłam kieszeń w piersi, wsadziłam weń suszonego pomidora. Do miski wlałam 5 łyżek oliwy z marynaty oraz pół łyżeczki soli rozpuszczonej w łyżce wody (sól raczej nie roztapia się w oliwie więc dla ułatwienia jej roztopienia zmieszałam ją z odrobiną wody, a następnie dolałam do oliwy). Do „roztworu” wrzuciłam kurkę z kieszonką i wepchanym w nią pomidorkiem oraz wysmarowałam ją z obydwu stron musztardą.
Następnie zabrałam się za ciapanie warzyw, z którymi ryż obsmażyć zaplanowałam. Ciap ciap po chwili wylądowały na rozgrzanej patelni, a po 3 minutach ich obsmażania dołączył ryż. Kolejne 2 minutki smażenia wszystkiego, a po nich szklanki wody dolanie i na patelni gotowanie, czynne mieszanie, aby ryż mięknął i mięknął.
Gdy jedną ręką czynnie ryż mieszałam, drugą natomiast kuraka i świeżą paprykę na grillową patelnię wrzucałam, smażyłam, odrobinę zmielonym czosnkiem oprószyłam, tak na dwie ręce działając, mieszając, przewracając, aby wszystko się ugotowało i usmażyło.
I wszystko, ok 20 minut stania nad garami, następnie błyskawiczna konsumpcja, bo takie dobre było. Smacznego, dziękuję ;o)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Twój cenny koment!!