piątek, 11 października 2013

Jakby to nazwać... Placek z warzywami a'la pizza? :)

Każdy z pewnością wie, że pizza to tradycyjne danie włoskie, choć całemu zamieszaniu wokół niej winni są… Egipcjanie, ponieważ to oni pichcili coś, co można nazwać pierwowzorem pizzy.
Włosi serwują drożdżowe placki w wielu kombinacjach, zawsze przygotowywane w piecu opalanym drzewem oraz zawsze mające okrągły kształt.
Dochodzę zatem do wniosku, że moja wersja nie ma nic wspólnego z oryginalną włoską pizzą, ponieważ: nie mam w domu pieca, w cieście nie ma drożdży, na pizzy nie leżą standardowe składniki, mój placek nie jest precyzyjnie okrągły, użyłam sera żółtego edamskiego, a nie mozzarelli więc.. Może nie powinnam nazywać jej pizzą? Hm… Tylko jak.. Hm…? Macie pomysł?
Jednak nie nad nazwą będę się tu rozwodzić, ale nad przepisem oczywiście, który, jak nic wpisuje się w moje kuchenne motto – szybko, tanio i smacznie :D

Jak zrobiłam placek z warzywami i serem?

Ciasto
Przepis zaczerpnięty z czeluści Internetu na ciasto bez drożdży (www.ciastonapizze.pl):
- 2 szklanki mąki pszennej
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- 3/4 szklanki mleka
- 1/3 szklanki oleju roślinnego
- płaska łyżeczka cukru
- łyżeczka suszonej bazylii

Dodatki
Wedle uznania, czyli, na przykład to, co macie aktualnie w lodówce. Na moim placku znalazły się:
- świeże pomidory
- suszone pomidory
- czerwona papryka
- oliwki
- czerwona cebulka
- rukola

Sos
Sos skomponowałam samodzielnie z:
- 6 łyżeczek koncentratu pomidorowego
- 2 łyżeczek wody
- 1 wyciśniętego ząbku czosnku
- odrobiny soli
- odrobiny pieprzu
- łyżeczki bazylii

Co robić dalej, pewnie każdy doskonale wie: wyrobić ciasto, rozwałkować na placek dowolnej grubości, wysmarować sosem, oprószyć startym serem, obłożyć dodatkami, upiec w piekarniku (chyba, że jesteś szczęśliwym posiadaczem pieca drzewnego w domu :D) w 180 stopniach przez ok 10 minut, zjeść, smacznego, dziękuję.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Twój cenny koment!!