środa, 22 października 2014

Makaronowe kontrasty

Ostatnio mam nieodpartą chęć na makaron. Może załączyła mi się tęsknota za włoskimi przysmakami, które mogłam niedawno kosztować? A może dlatego, że można ją przyrządzić najszybciej na świecie? A może i to i to? :)
Jedno jest pewne – klucha co raz częściej gości na moim stole. I żeby nie było, zawsze wybieram jej „zdrowszą” wersję z pełnoziarnistej mąki, choć według pana dr Williama Davisa, mąki pełnoziarniste to samo zło, równorzędnie z pszenicą.
Z uwagą przeczytałam Jego książkę „Dieta bez pszenicy”, wiele zawartych w niej faktów mnie przeraziło, wiele natomiast otworzyło oczy, ale i tak wniosek nasuwa mi się jeden – wszystko, byle z umiarem. Po wakacjach we Włoszech utwierdziłam się w przekonaniu, że moje podejście do sprawy… jest słuszne! Wystarczyło popatrzeć na te szczupłe, tryskające energią Włoszki, zamieszkujące państwo, w którym króluje pszenica: pizza, spaghetti, pizza i jeszcze raz pizza :)
Nie pozostaje mi zatem nic innego, jak zacząć wymyślać nowe sosy, którymi mogę otulić te „niezdrowe” paseczki, wstążeczki czy rureczki.

Co wymyśliłam niedawno? Chwalę się! ;)

Sos czerwony na bazie passaty:


 - oliwa z oliwek
- 3 ząbki zmiażdżonego czosnku
- 10 kaparów
- 3 płaty anchois
- tarty ser (Gratino, parmezan, whatever :))
- pół czerwonej papryczki chili
- sól
- pieprz

Cóż robimy? Na patelni podsmażamy czosnek z chili ok 30 sekund, wrzucając następnie kapary i anchois oraz zalewając wszystko 200 ml passaty. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i serem i wszystko. Koniec, kropka po robocie, teraz zjeść jedynie należy. Ps. Polecam obficie obsypać natką pietruszki.

Sos biały na bazie śmietany:


 - oliwa z oliwek
- 6 pieczarek
- 2 zmiażdżone ząbki czosnku
- 1 krążek drobno posiekanej cebulki
- 10 kaparów
- 3 płaty anchois
- 3 drobno posiekane suszone pomidory (nie z zalewy)
- opakowanie małej śmietany 18%
- ok 10 dg dowolnego, startego żółtego sera
- sól
- pieprz

Jak przygotować? Podsmażamy czosnek, pieczarki anchois, cebulkę, kapary i suszone pomidory ok 1 minutę na rozgrzanej oliwie z oliwek, następnie dodajemy śmietanę i starty ser. Chwilkę pomieszać, zanurzyć weń makaron, zjeść ze smakiem. Ps. Do tej potrawy również polecam świeżą natkę – pieczarki plus pietruszka to zestaw idealny.

Gracie w czerwone czy białe? :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Twój cenny koment!!