wtorek, 12 listopada 2013

Czary mary zapiekanka z… Klopsów i warzyw :D

Witam po latach mojej absencji. Proszę wybaczyć długą nieobecność mą na blogu mym, mam twarde alibi ;o) https://www.facebook.com/HolyRags
 Ale i tak mimo wielu obowiązków, które jednak zabierają mnóstwo czasu, zawsze staram się wykrzesać sekundkę i odrobinę sił, aby coś popichcić.. Strasznie mnie ciągnie do garów… Strasznie… Kątęt więc się produkuje, zdjęcia pstrykam, przepisy wariacji powstałych w kuchni mej spisuję i niedługo będę dysponować dłuższą chwilką, aby móc wszystkie kombinacje, te smaczne i te… bardziej smaczne ;o) Wam prezentować.
Tymczasem chciałabym przedstawić klopsa. Klopsa, którego zajawka na Fejsbuczku wisi od niepamiętnych czasów, klopsa, którego zdążyliśmy oczywiście zjeść, a na dodatek przygotować ponownie J.
Pomysł na klopsa powstał w ferworze urządzania się w Holy, kiedy to moja głowa intensywnie, kreatywnie pracowała (starała się bynajmniej J). Owa czacha, wróciwszy do domu, ciągle pozostawała na wysokich obrotach i ot co wymyśliła… Wpadła na pomysł, że klopsy zrobi! Mniam mniam, łałałiła ale… Klopsy już były więc myśląc dalej, doszła do wniosku, że.. Będą to zupełnie inne klopsy – nie takie w roztworze pływające, ale… Na przykład… Do piekarnika wrzucone?
I tak powstała zapiekanka klopsista, szybka sprawa, czyli miss pssbl jak się patrzy!

Oto przepis:

Mięso
- 500 g mięsa mielonego z szyneczki
- 2 łyżeczki dowolnej musztardy
- 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
- 5 łyżeczek sosu sojowego
- pół łyżeczki słodkiej papryki
- 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
- pół łyżeczki suszonej pietruszki
- sól
- pieprz
- 5 łyżek wody

Wszystko zagnieść ;o)
Warzywa
- 1 marchew, 1 korzeń pietruszki, 1 cukinia
Warzywa pokroić na talarki i obsmażyć na patelni ok 3 minuty.

Następnie uformowałam kule i obsmażyłam na oliwie z oliwek.
Klopsy przełożyłam do formy do pieczenia, przekładając je warzywami. Wszystko natomiast zalałam sosem, przygotowanym z następujących składników:

- mały kubek słodkiej śmietany
- 4 łyżeczki koncentratu pomidorowego
- sól i pieprz do smaczku

Tak przygotowaną zapiekankę obsypałam na koniec startym, żółtym serem oraz suszoną pietruszką. Wrzuciłam następnie do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na ok 15 minut. Po 15 minutach zjedliśmy, smacznego, dziękuję.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za Twój cenny koment!!